کوچ خریداران بازار مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در حالی‌که به دلیل افزایش شکاف بین قدرت خرید متقاضیان خانه ‌اولی پایتخت و قیمت واحد های مسکونی در شهر تهران هم ‌اکنون عمده خانه‌ اولی‌ ها از بازار مسکن به اجبار خارج شده‌اند، فعالان بازار مسکن نواحی حومه‌ ای شهر تهران تبلیغات گسترده خود برای فروش مسکن به این گروه از متقاضیان مسکن را آغاز کرده‌اند.

بررسی‌ های میدانی نشان می‌دهد در شرایطی که طی ماه‌ های اخیر هم زمان با افت پی در پی قدرت خرید خانه‌ اولی‌ها در بازار مسکن عده‌ ای از آنها برای عقب نماندن از قافله رشد قیمت مسکن اقدام به جست و جو و خرید مسکن در شهر های جدید یا شهرهای حومه پایتخت کرده‌ اند، مهاجرت تقاضای مسکن به این نواحی شهری اخیرا پررنگ‌تر شده است.

جنس آگهی‌ های مربوط به تبلیغ این گروه از واحد ها دقیقا شبیه جنس تبلیغات واحد هایی است که در سال گذشته و سال‌ های قبل دربازار مسکن محلات مصرفی واقع در نیمه جنوبی شهر تهران به‌ عنوان واحد های ارزان‌ قیمت و متناسب با ویژگی ‌های مالی متقاضیان مصرفی آگهی می‌شد.

علاوه بر شهر های جدید اطراف تهران در شهر های حومه‌ ای مانند شهریار، کرج، دماوند، ملارد و… این نوع آپارتمان‌ها به خانه‌ اولی‌های جا مانده از بازار مسکن شهر تهران پیشنهاد می‌شود. این واحد ها نیز مانند واحد های کوچک ‌متراژ و میان‌ متراژی که پیش از این به ‌عنوان واحد های مسکونی ارزان ‌قیمت در محلات جنوبی شهر تهران با شرایط پرداخت ترکیبی تبلیغ می‌شد، به این گروه از متقاضیان معرفی می‌شود.

این شرایط ترکیبی به‌ طور متوسط شامل پول نقد کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان، وام بانکی و هم چنین مبلغ رهنی است که خریدار می‌ تواند آن را به بازار اجاره عرضه کند و از این طریق کسری نقدینگی خود را از بابت تامین قیمت اعلام شده برای فروش آپارتمان تامین کند.





:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: